YANDEX TURKIYE ARASTIRDI: TUKETICILERIN %89`U EFSANE CUMA`DA ALISVERIS YAPMAYI PLANLIYOR

Slim Cover

YANDEX TURKIYE ARASTIRDI: TUKETICILERIN %89`U EFSANE CUMA`DA ALISVERIS YAPMAYI PLANLIYOR

YANDEX TURKIYE ARASTIRDI: TUKETICILERIN %89`U EFSANE CUMA`DA ALISVERIS YAPMAYI PLANLIYOR

YANDEX TURKIYE ARASTIRDI: TUKETICILERIN %89`U EFSANE CUMA`DA ALISVERIS YAPMAYI PLANLIYOR KURULUSTAN YAPILAN BASIN ACIKLAMASI ASAGIDA BULUNUYOR: YANDEX TURKIYE`NIN ARASTIRMASI, BU YIL 28 KASIM`A DENK GELEN EFSANE CUMA GUNUNDE TUKETICILERIN BUYUK COGUNLUGUNUN ALISVERIS YAPMAYA ISTEKLI OLDUGUNU VE AGIRLIKLI OLARAK ONLINE KANALLARI TERCIH ETTIGINI ORTAYA KOYUYOR. TUKETICILER GIYIMDEN TEKNOLOJIYE UZANAN GENIS BIR YELPAZEDE YUKSEK BUTCELER AYIRMAYI PLANLARKEN, SATIN ALMA KARARINDAN ONCE ARAMA MOTORLARI ARACILIGIYLA DETAYLI FIYAT KARSILASTIRMASI DA YAPIYOR. ISTE ARASTIRMANIN CARPICI SONUCLARI… YANDEX TURKIYE`NIN KASIM 2025`TE 934 KISININ KATILIMI ILE GERCEKLESTIRDIGI ARASTIRMAYA GORE, TUKETICILERIN %89`U BU YIL EFSANE CUMA`DA ALISVERIS YAPMAYI PLANLIYOR. ARASTIRMAYA KATILANLARIN %54`U FARKLI SATICILARIN FIYATLARINI ARAMA MOTORLARINDA KARSILASTIRIRKEN, %62`SI INDIRIMLERDEN ONLINE REKLAMLAR SAYESINDE HABERDAR OLUYOR. FIZIKSEL MAGAZALARI TERCIH EDENLERIN ISE %38`I, ISTER ARACLA ISTER YAYA OLSUN, ALISVERIS MERKEZINE GIDERKEN NEREDEYSE HER ZAMAN NAVIGASYON SERVISLERINI KULLANIYOR. TUKETICILER HARCAMA YAPMAYA NE KADAR ISTEKLI VE HANGI URUNLERI TERCIH EDIYOR? ARASTIRMA SONUCLARINA GORE, KATILIMCILARIN %85`I INDIRIM DONEMINDE ONLINE ALISVERIS YAPMAYI; %30`U HEM ONLINE HEM DE FIZIKSEL MAGAZALARDAN ALISVERIS YAPMAYI PLANLIYOR. ERKEKLER VE 18-24 YAS ARASI GENC YETISKINLER ISE YALNIZCA ONLINE ALISVERIS YAPMA EGILIMINDE. KATILIMCILARIN %66`SI EFSANE CUMA`DA 5.000 TL`NIN UZERINDE HARCAMA YAPMAYI DUSUNURKEN, 38-44 YAS GRUBUNDAKILERIN NEREDEYSE YARISI 10.000 TL`DEN FAZLA BIR BUTCE AYIRMAYI PLANLIYOR. INDIRIM DONEMININ EN POPULER ALISVERIS KATEGORILERI ARASINDA GIYIM, AYAKKABI VE AKSESUARLAR ONE CIKIYOR; KATILIMCILARIN %76`SI BU URUNLERLE ILGILENDIGINI BELIRTIYOR. KADINLAR ISE OZELLIKLE KOZMETIK VE PARFUMERI (%68), COCUK URUNLERI (%42) VE EV ESYALARI (%41) KATEGORILERINE ONCELIK VERIYOR. ERKEKLER ISE DAHA COK ELEKTRONIK VE TEKNOLOJIK URUNLER (%57), KOZMETIK VE PARFUMERI (%49) ILE SPOR EKIPMANLARINI (%39) TERCIH EDIYOR. YANDEX ALISVERIS`TE, EFSANE CUMA`YA OZEL FIYATLARIN GUNCEL KALMASINI SAGLAYAN YAPAY ZEKÂ DESTEKLI ASISTAN SAYESINDE ELEKTRONIK, EV ALETLERI VE DAHA PEK COK POPULER URUNDE INDIRIMLER TUKETICILERI BEKLIYOR. TUKETICILER FIYATLARI NASIL KARSILASTIRIYOR VE INDIRIMLERI NASIL OGRENIYOR? ARASTIRMAYA KATILANLARIN NEREDEYSE TAMAMI (%98), ALISVERIS YAPMADAN ONCE FARKLI SATICILARIN FIYATLARINI MUTLAKA KARSILASTIRIYOR. KATILIMCILARIN %54`U BU AMACLA EN COK ARAMA MOTORLARINI KULLANIYOR. BOYLECE, YANDEX ARAMA SONUCLARINDA KULLANICILAR, ARADIKLARI URUNLE ILGILI YANDEX ALISVERIS ORTAKLARININ TEKLIFLERINI HEMEN GOREBILIYOR, URUNLERI VE TEKLIFLERI DAHA AYRINTILI OLARAK KARSILASTIRAN HIZMETI KULLANABILIYOR. DIGER YANDAN, TUKETICILERIN %46`SI FIYATLARI PAZARYERLERI UZERINDEN, %42`SI FIYAT KARSILASTIRMA PLATFORMLARINDAN KONTROL EDIYOR. TUKETICILER, INDIRIMLERLE ILGILI BILGILERI COGUNLUKLA KENDILERI ARASTIRIYOR; %72`SI ONLINE MAGAZALARI GEZIYOR, %54`U ISE ARAMA MOTORLARINI KULLANIYOR. BUNUNLA BIRLIKTE, KATILIMCILARIN %62`SI CEVRIMICI REKLAMLAR, %57`SI ONLINE MAGAZALAR VE %53`U SOSYAL MEDYADA KAMPANYALAR HAKKINDA BILGILERI SATICILARDAN DOGRUDAN ALIYOR. YANDEX ADS SPACE ILE E-TICARET OYUNCULARI, ETKILESIMDE BULUNAN KULLANICILAR VEYA BELIRLI IS SONUCLARI ICIN ODEME YAPARAK POTANSIYEL MUSTERILERE ULASABILIYOR. INSANLAR FIZIKSEL MAGAZALARDA NASIL ALISVERIS YAPIYOR? BIR MAGAZAYI BULMAK GEREKTIGINDE, HER IKI KISIDEN BIRI ALISVERIS MERKEZINDE DOLASARAK MAGAZA BULUYOR. KATILIMCILARIN %43`U PERAKENDE MAGAZALARININ YERINI ARAMA MOTORLARIYLA, %35`I FIRMANIN SOSYAL MEDYA ADRESINDEN KONTROL EDIYOR. %27`LIK BIR KESIM ISE ONLINE HARITA SERVISLERINDEN FAYDALANIYOR. AVM ICINDE ISE %40`I BILGILENDIRME PANOLARINI KULLANIRKEN, HER DORT KISIDEN BIRI MAGAZAYI BULMAK ICIN NAVIGASYON UYGULAMALARINA BASVURUYOR. ISTANBUL, IZMIR, ANKARA VE ANTALYA`DAKI 110 ALISVERIS MERKEZI ICIN YANDEX MAPS`TE SUNULAN DETAYLI IC MEKAN PLANLARI, AVM ICINDE MAGAZA BULMAYI COK DAHA KOLAY HALE GETIRIYOR. ALISVERIS MERKEZLERINE ULASMAK ICIN KATILIMCILARIN %64`U KENDI ARACINI, %39`U ISE TOPLU TASIMAYI TERCIH EDIYOR. ARAC KULLANANLARIN %40`I ALISVERIS MERKEZINE ILK KEZ GIDERKEN NAVIGASYON HIZMETLERINDEN FAYDALANIYOR; %38`I ISE NEREDEYSE HER GIDISINDE NAVIGASYON UYGULAMASI KULLANIYOR. YURUYEREK ALISVERIS MERKEZINE GIDENLERDE ISE NAVIGASYON HIZMETI KULLANIMI DAHA YUKSEK; BU KISILERIN ILK ZIYARETLERINDE %47`SI, NEREDEYSE HER ZIYARETLERINDE ISE %38`I ONLINE HARITALARDAN YARARLANIYOR. KULLANICILARIN NAVIGASYON IHTIYACINI KARSILAMAK AMACIYLA YANDEX MAPS DE KAPSAMLI ROTA SECENEKLERI SUNUYOR. AYRICA, YARIM MILYON POPULER NOKTA ICIN TANIMLANAN OTOMATIK VARIS NOKTALARI SAYESINDE, KULLANICILAR DOGRUDAN ANA GIRISLERE VEYA YOLCU INDIRME-BINDIRME NOKTALARINA YONLENDIRILEBILIYOR. ALISVERIS YAPANLARIN KARSILASTIGI ENGELLER VE SATICILARDAN BEKLENTILERI ARASTIRMAYA KATILANLARIN %92`SI, REKLAMLARIN ALISVERIS ISTEKLERINI ETKILEDIGINI SOYLUYOR. KATILIMCILARIN EN CAZIP BULDUGU KAMPANYALAR ARASINDA ISE `BIR ALANA BIR BEDAVA` (%61), NORMALDEN DAHA YUKSEK INDIRIMLER (%54), TAKSITLI ODEME IMKÂNI (%40) VE UCRETSIZ TESLIMAT (%39) ONE CIKIYOR. YANDEX ADS BIRLESTIRILMIS PERFORMANS KAMPANYALARI (UPC) ILE MARKALAR; ARAMA, GORSEL, METIN, DINAMIK VE AKILLI BANNER REKLAMLARINI TEK BIR KAMPANYA ALTINDA TOPLAYARAK HEM YENI MUSTERILERE ULASABILIYOR HEM DE URUNLERLE ONCEDEN ILGILENMIS KULLANICILARA KISISELLESTIRILMIS TEKLIFLER SUNABILIYOR. EFSANE CUMA`DA ALISVERIS YAPMAYI DUSUNMEYENLERIN %28`I, GEREKSIZ HARCAMALAR YUZUNDEN BUTCESINI ASMAKTAN ENDISE EDIYOR, %18`I ISE MAGAZALARIN INDIRIMDEN ONCE FIYATLARI YUKSELTTIGINE INANIYOR. KADINLAR ARASINDA INDIRIMLERE GUVENMEYENLERIN ORANI DA %33 ILE DAHA YUKSEK. INDIRIM DONEMINDE FIZIKSEL MAGAZALARDAN KACINAN KULLANICILARIN YARISI, ALISVERISIN DAHA KOLAY VE HIZLI OLMASI NEDENIYLE ONLINE ALISVERISI TERCIH EDIYOR. KATILIMCILARIN %41`I FIZIKSEL MAGAZALARIN COK KALABALIK, %38`I FIYATLARIN DAHA YUKSEK, %35`I UZUN KASA KUYRUKLARI OLDUGUNU SOYLERKEN %23`U YOLDA TRAFIKLE UGRASMAK ISTEMEDIGINI BELIRTIYOR.
Yafi Banner Image

Uygulamayı İndir

Anlık piyasa verileri, güçlü analiz araçları ve kolay işlem imkanı için YFTRADE uygulamasını hemen indirin. Kazançlı kararlar alın, yatırımlarınızı güvenle yönetin!

Netmera Page View