EKONOMIK ZORLUKLARA VE DEGISEN TUKETICI TRENDLERINE RAGMEN KURESEL LUKS PAZARI ISTIKRARINI KORUYOR - BAIN-ALTAGAMMA

Slim Cover

EKONOMIK ZORLUKLARA VE DEGISEN TUKETICI TRENDLERINE RAGMEN KURESEL LUKS PAZARI ISTIKRARINI KORUYOR - BAIN-ALTAGAMMA

EKONOMIK ZORLUKLARA VE DEGISEN TUKETICI TRENDLERINE RAGMEN KURESEL LUKS PAZARI ISTIKRARINI KORUYOR - BAIN-ALTAGAMMA

EKONOMIK ZORLUKLARA VE DEGISEN TUKETICI TRENDLERINE RAGMEN KURESEL LUKS PAZARI ISTIKRARINI KORUYOR - BAIN-ALTAGAMMA KURULUSTAN YAPILAN BASIN ACIKLAMASI ASAGIDA BULUNUYOR: BAIN & COMPANY`NIN, ITALYAN LUKS URUN URETICILERI DERNEGI ALTAGAMMA ILE GERCEKLESTIRDIGI CALISMAYA GORE KURESEL LUKS PAZARI, EKONOMIK VE JEOPOLITIK BELIRSIZLIKLER ILE TUKETICI TERCIHLERINI DONUSTUREN KRITIK DEGISIMLERE RAGMEN 2025`E GIRERKEN DAYANIKLILIGINI KORUDU. RAPORA GORE TOPLAM LUKS HARCAMALARI, GECEN YILKI SEVIYELERE YAKIN SEYREDEREK ISTIKRARINI KORUDU. LUKS ENDUSTRISININ TUM SEGMENTLERINDE TUKETICILERIN YAPTIGI KURESEL HARCAMALARIN 2025 YILI SONUNA KADAR 1,44 TRILYON AVROYA ULASMASI VE GECEN YILA GORE BUYUK OLCUDE SABIT KALMASI (SABIT KURLA %1 ARTIS ILE %1 DUSUS ARALIGINDA) ONGORULUYOR. BAIN-ALTAGAMMA KURESEL LUKS PAZAR ARASTIRMASI`NA GORE BU ISTIKRARLI GORUNUMUN 2026`YA DOGRU KADEMELI BIR IYILESME EGILIMIYLE DEVAM ETMESI BEKLENIYOR. ANCAK ARASTIRMA, BU YIL GENEL LUKS HARCAMALARINDA ONGORULEN ISTIKRAR VE DAYANIKLILIGIN, PAZARIN ALTINDA YATAN DERIN VE ONEMLI YAPISAL DEGISIMLERI GIZLEDIGINE DE DIKKAT CEKIYOR. TUKETICILER, YENI LUKS URUNLER SATIN ALMAK YERINE DENEYIM ODAKLI HARCAMALARA YONELDIKCE, LUKS PIYASASININ TEMEL DINAMIKLERI YENIDEN SEKILLENIYOR. CALISMA, TUKETICILERIN KURESEL OLCEKTE GECMISIN `GOSTERISLI TUKETIM` ANLAYISI YERINE `DENEYIMSEL AYRICALIGI` TERCIH ETTIGINI, STATU GOSTERGELERININ ISE WELLBEING (IYI YASAM), BAG KURMA VE KENDINI ODULLENDIRME TEMALARINA KAYDIGINI ORTAYA KOYUYOR. BAIN-ALTAGAMMA RAPORUNUN `TEKTONIK BIR KAYMA` OLARAK TANIMLADIGI BU DONUSUM, MISAFIR DENEYIMLERI, SEYAHAT VE GASTRONOMI GIBI LUKS DENEYIM SEGMENTLERININ HIZLI YUKSELISIYLE KENDINI GOSTERIYOR. BUNA KARSILIK, LUKS OTOMOTIV BASTA OLMAK UZERE DAHA GELENEKSEL LUKS URUNLERE YONELIK ILGI GORECE ZAYIFLIYOR. BU EGILIM, HEM LUKS PAZARININ GENEL BUYUMESINI DESTEKLIYOR HEM DE SEGMENTLER ARASINDA YENIDEN BIR YAPILANMAYI TETIKLIYOR. KISISEL LUKS URUNLERI PAZARININ ISE 2025 YILINDA GENEL OLARAK YATAY BIR SEYIR IZLEMESI BEKLENIYOR. PAZARIN BUYUKLUGUNUN 2025`TE 358 MILYAR AVRO OLMASI ONGORULURKEN (2023`TE 369 MILYAR AVRO, 2024`TE 364 MILYAR AVRO), BU RAKAMIN MEVCUT KURLARLA YAKLASIK %2 DUSUS, SABIT KURLARLA ISE YATAY SEYIR ANLAMINA GELDIGI BELIRTILIYOR. BU DURUM, PANDEMININ ARDINDAN YASANAN GUCLU TOPARLANMANIN SONRASINDA PAZARIN YENIDEN IVME KAZANMASINDAN ZIYADE OLGUNLASMA DONEMINE ISARET EDIYOR. RAPORA GORE, ULTRA ZENGIN TUKETICILER YUKSEK SEGMENT URUNLERE OLAN TALEBI SURDURURKEN, ISTEKLI TUKETICI KITLESININ GERI CEKILMESI, GELENEKSEL LUKS SEGMENTLER UZERINDEKI BASKIYI ARTIRIYOR. BAIN & COMPANY KIDEMLI ORTAGI, SIRKETIN KURESEL MODA VE LUKS EKIBININ LIDERI VE ARASTIRMANIN BASYAZARI CLAUDIA D`ARPIZIO, BULGULARI SU SOZLERLE DEGERLENDIRDI: `ALISVERIS PATLAMASI DONEMININ ARDINDAN, DENEYIMLER VE DUYGULAR LUKS BUYUMESININ GERCEK MOTORU HALINE GELDI. PAZAR DAYANIKLILIGINI KORUYOR ANCAK MAKROEKONOMIK DALGALANMALARA TAMAMEN DUYARSIZ DEGIL VE KIRILGAN KURESEL BIR DENGEDE ILERLIYOR. ONUMUZDE, DISIPLIN, ETIK VE INOVASYONLA BESLENEN KALITE ODAKLI BIR BUYUME DONEMI BULUNUYOR. GENISLEME DAHA AZ AMA DAHA YUKSEK ETKILI LOKASYONLARDA YOGUNLASACAK-BU DA DAHA SECICI VE DENEYIM ODAKLI BIR MODELE GECIS ANLAMINA GELIYOR.` ARASTIRMAYA GORE LUKS SEGMENTLERIN GENELINDE, OTOMOTIV KATEGORISI TUM FIYAT SEVIYELERINDE DUSEN HACIMLERIN ETKISI ALTINDA KALIRKEN, YALNIZCA YUKSEK SEGMENT, SPOR ODAKLI MODELLER DIRENC GOSTERMEYE DEVAM EDIYOR. BUNA KARSIN YAT VE OZEL JET KATEGORILERININ GUCLU BUYUMESI SURUYOR. GUZEL SANATLAR KATEGORISI DURGUNLASIRKEN, TASARIM MOBILYADA DENGELENME GORULUYOR. SARAP VE ICKI KATEGORISI ISE GENEL ANLAMDA BEKLENTILERI KARSILAMAZKEN, PREMIUM KOPUKLU SARAPLAR VE ITALYAN KIRMIZILARI POZITIF OLARAK AYRISIYOR. BAIN-ALTAGAMMA CALISMASI ASYA, ORTA DOGU VE RESORT DESTINASYONLARINDA GURME RESTORAN DENEYIMLERININ HIZLA YUKSELDIGINI, BU TRENDIN OZELLIKLE GENC VE DENEYIM ODAKLI GEZGINLER TARAFINDAN BESLENDIGINI VURGULUYOR. AYNI ZAMANDA SEYAHAT AKTIVITELERI, SAFARILER VE SECKIN SPORLAR GIBI YENI ALANLAR DA ANINDA AYRICALIK SUNAN DENEYIMLERLE MODERN LUKS TANIMINI YENIDEN SEKILLENDIRIYOR. ARASTIRMA, LUKS HARCAMALARININ FIYAT SEGMENTLERINE GORE BELIRGIN BIR KUTUPLASMA GOSTERDIGINI ORTAYA KOYUYOR. PAZARIN YAKLASIK %40`INI OLUSTURAN UST SEGMENT, 2023-2025 DONEMINDE YILLIK BILESIK BUYUME ORANI (CAGR) OLARAK (-%1) ILE (-%3) ARALIGINDA HAFIF BIR DARALMA YASADI. AYNI DONEMDE ERISILEBILIR SEGMENT ISE GENEL PAZARDA %0 ILE (-%2) CAGR ARALIGINDA YATAYDAN NEGATIFE YAKIN BIR SEYIR IZLEDI. BUNUNLA BIRLIKTE OTOMOTIV, KONAKLAMA, UST SEGMENT SARAP VE ICKILER ILE GURME GASTRONOMIDE UST SEGMENTIN PAYI ARTARKEN, KISISEL LUKS URUNLERDE PAZAR PAYINI ARTIRAN SEGMENTIN ERISILEBILIR BIR SEGMENT OLDUGU BELIRTILIYOR. BU EGILIMIN ARKASINDA ISE Z KUSAGI VE FIYAT/PERFORMANS DUYARLILIGI YUKSEK TUKETICILER BULUNUYOR. KISISEL LUKS URUNLER PAZARI ZORLUKLAR VE BELIRSIZLIKLERLE KARSI KARSIYA KISISEL LUKS URUNLERI PAZARI, 2025 GENELINDE BUYUK OLCUDE YATAY BIR GORUNUM SERGILEMESI BEKLENMESINE RAGMEN, MAKROEKONOMIK VE JEOPOLITIK BELIRSIZLIKLERLE KARSI KARSIYA VE YILIN SON CEYREGINDEKI PERFORMANSIN YIL KAPANISI ACISINDAN BELIRLEYICI OLACAGI KRITIK BIR DONEME GIRIYOR. PAZARIN BU YENIDEN DENGELENME SURECINDE MUCEVHER KATEGORISI, DAYANIKLI TALEP, DUYGUSAL CEKICILIK VE KISISELLESTIRILEBILIR TASARIMLARIN YUKSELISI SAYESINDE BU YIL %4 ILA %6 ARASINDA BUYUME ILE LIDER KONUMUNU KORUYOR. GOZLUK KATEGORISI DE TASARIM INOVASYONU, COK YONLULUK VE DIJITAL ENTEGRASYONUN ETKISIYLE %2 ILA %4 ARASINDA GUCLU BIR BUYUME GOSTERMEYE DEVAM EDIYOR. GUZELLIK KATEGORISI DENGELI SEYRINI SURDURURKEN, PARFUM SEGMENTI DINAMIZMINI KORUYOR YAPAY ZEKÂ DESTEKLI KISISELLESTIRME GUCLENIRKEN, PREMIUM CILT BAKIM VE MAKYAJ KATEGORILERINDE OYUNCULAR ARASINDA PERFORMANS FARKI DERINLESIYOR. ARASTIRMAYA GORE SAAT KATEGORISI ARTAN KUTUPLASMA EGILIMIYLE ONE CIKIYOR YUKSEK SEGMENT SAATLERDE PERFORMANS GUCLU SEYREDERKEN, TARIFE VE FIYAT BASKILARI IKINCI EL PAZARINI BUYUTUYOR. HAZIR GIYIM, ERISILEBILIR MARKALARIN GUCLU PERFORMANSI SAYESINDE ISTIKRARINI KORUYOR. DERI URUNLERI KATEGORISI YENI `IKONIK CANTA` EKSIKLIGINDEN ETKILENMEKLE BIRLIKTE, EGLENCELI VE ARZU UYANDIRAN ALTERNATIFLER SAYESINDE BIR MIKTAR DESTEK GORUYOR. AYAKKABI KATEGORISI ISE FIYAT HASSASIYETI VE SPOR GIYIM REKABETININ ETKISIYLE GERIDE KALIRKEN, IDDIALI TASARIMLAR TOPARLANMA SINYALI VERIYOR. GENEL OLARAK ERISILEBILIR LUKS MODA, MARKALARIN `DOWNTRADING` YAPAN TUKETICILERE DAHA IYI ERISMESI, SADIK MUSTERILERI YENIDEN AKTIFLESTIRMESI VE DEGER ODAKLI Z KUSAGI TUKETICILERINI CEKMESI SAYESINDE YENIDEN YUKSELISE GECMIS DURUMDA. MARJLARDA BASKI SURERKEN, MAGAZA AGI DAHA SECICI ORTAMLARA DOGRU KAYIYOR LUKSUN FIZIKSEL PERAKENDE KANALLARINDA, TUKETICILERIN UYGUN FIYAT VE ERISILEBILIR LUKS ARAYISIYLA OUTLET MAGAZALARI GUCLU PERFORMANS SERGILIYOR. ONLINE KANALLAR ISTIKRARLI GORUNUMUNU KORURKEN, MONOBRAND MAGAZALARDA HAFIF BIR GERILEME YASANIYOR SON ALTI AYDA TOPLAM MAGAZA ALANINDA 25 BIN METREKARELIK DUSUS GOZLEMLENIYOR. ABD`DEKI BUYUK MAGAZALAR ISE 2024`TEN BU YANA YAKLASIK %10 ORANINDA ALAN DARALTMIS DURUMDA. BAIN-ALTAGAMMA CALISMASI, MARKALARIN FIZIKSEL MAGAZA STRATEJILERINI YENIDEN TASARLAMASI GEREKTIGINI BELIRTIYOR: DAHA AZ AMA DAHA BUYUK, DUYGUSAL BAG, DENEYIM VE KISISELLESTIRILMIS ETKILESIM SUNAN ONDE GELEN MAGAZALAR GELECEGIN MODELINI OLUSTURACAK. YENI PAZARLAR LUKS PAZARININ YENI BUYUME DONEMINI BESLIYOR ARASTIRMA, KURESEL LUKS PAZARININ 2025 ITIBARIYLA BOLGESEL ACIDAN PARCALI VE DENGESIZ BIR GORUNUME GECEREK KRITIK BIR YENIDEN DENGELENME DONEMINE GIRDIGINI ORTAYA KOYUYOR. CIN`DE HARCAMALARIN BU YIL SABIT KURLARLA %3 ILA %5 DARALMASI BEKLENIRKEN, TUKETICILERIN DAHA YEREL, ERISILEBILIR MARKALARA VE DENEYIM ODAKLI KATEGORILERE YONELDIGI GORULUYOR. JAPONYA PAZARI ISE GUCLU GECEN 2024`UN ARDINDAN TURIZMIN SOGUMASI NEDENIYLE MOMENTUM KAYBEDIYOR. AVRUPA`DA GUCLU EURO VE JEOPOLITIK GERILIMLERIN ETKILEDIGI TURIZM AKISLARINDAKI YAVASLAMA SONUCU LUKS HARCAMALARININ 2025`TE %1 ILA %3 DARALMASI ONGORULUYOR. AMERIKA KITASINDA ISE PAZARIN %0 ILA %2 ARALIGINDA NISPETEN ISTIKRARLI BIR BUYUME GOSTERMESI BEKLENIYOR BU GORUNUMU ABD`DE YENILENEN IC TALEP ILE MEKSIKA VE BREZILYA`DAKI GENISLEYEN LUKS EKOSISTEMLERI DESTEKLIYOR. ORTA DOGU ISE BU TABLO ICINDE EN PARLAK BOLGE OLARAK ONE CIKIYOR DUBAI VE ABU DABI TURIZMINDEKI GUCLU IVME ILE SUUDI ARABISTAN`DAKI KALICI TALEP SAYESINDE BOLGENIN LUKS HARCAMALARINDA %4 ILA %6 BUYUME BEKLENIYOR. GELENEKSEL MERKEZLERIN OTESINDE, YENI PAZARLAR DA LUKSUN GELECEGINI YENIDEN TANIMLIYOR. ORTA DOGU, LATIN AMERIKA, GUNEYDOGU ASYA, HINDISTAN VE AFRIKA`NIN TOPLAM PAZAR BUYUKLUGUNUN 2025`TE YAKLASIK 45 MILYAR AVROYA ULASMASI VE BU HACIMLE ANAKARA CIN ILE AYNI SEVIYEYE GELMESI ONGORULUYOR. GUNEYDOGU ASYA`DA Z KUSAGI`NIN ERISILEBILIR LUKSE ILGISI, HINDISTAN`DA HIZLA BUYUYEN ORTA SINIF VE AFRIKA`DA YUKSELEN YEREL MARKALAR BU BOLGELERIN GELECEKTEKI POTANSIYELINI GUCLENDIRIYOR. LUKSUN TUKETICI TABANI, UST DUZEY MUSTERILERIN HARCAMALARININ DENGELENME EGILIMI GOSTERMESIYLE BIRLIKTE KUCULMEYE DEVAM EDIYOR CALISMA, LUKS TUKETICI TABANININ KUCULMEYE VE PARCALANMAYA DEVAM ETTIGINI VURGULUYOR. LUKS TUKETICI SAYISI 2022`DE 400 MILYONDAN 2025`TE YAKLASIK 340 MILYONA GERILEMIS DURUMDA. 2024-2025 DONEMINDE LUKS MARKALAR ICIN YENI MUSTERI KAZANIMI %5 DUSUS GOSTERDI. AKTIF LUKS ALISVERISI YAPAN TUKETICI ORANI ISE TOPLAM POTANSIYEL MUSTERI KITLESI ICINDE 2022`DE %60 SEVIYESINDEN BU YIL %40-45 BANDINA GERILEMIS BULUNUYOR. HARCAMA EGILIMLERI DE PARCALANIYOR TUKETICILER DAHA AZ SATIN ALMA YAPARKEN KUCUK AYRICALIKLARA VE INDIRIM KANALLARINA YONELIYOR, AYRICA HARCAMALAR DENEYIMLERE, DAHA UYGUN FIYATLI ALTERNATIFLERE VE IKINCI EL PAZARA KAYIYOR. `BIG SPENDER` OLARAK TANIMLANAN UST DUZEY MUSTERILERIN HARCAMALARI ISE YATAY SEYREDIYOR 2019`DA PAZAR PAYLARI %30 (88 MILYAR AVRO) IKEN 2024`TE %45`E (165 MILYAR AVRO) YUKSELEN BU GRUP, 2025`TE %46-47 SEVIYESINDE KALIYOR. KÂR MARJLARI YENIDEN 2009 SEVIYELERINE DONUYOR LUKS ENDUSTRISI, ARTAN ISLETME MALIYETLERI VE GELIR ARTISINI SURDURMEDEKI ZORLUKLAR NEDENIYLE KÂR MARJLARINDA BASKI YASIYOR VE SEKTORUN KÂRLILIGI YENIDEN 2009 SEVIYELERINE INMIS DURUMDA. KISISEL LUKS URUNLERI MARKALARININ FAIZ VE VERGI ONCESI KÂR MARJI (EBIT), 2012`DE %23 SEVIYESINDEN 2025`TE %15-16 SEVIYESINE DUSEREK 2009 SEVIYELERIYLE YENIDEN HIZALANIYOR. BU MARJ DARALMASI, SON ON IKI AYDA SEKTORUN TOPLAM ISLETME DEGERINDE YAKLASIK 100 MILYAR AVROLUK KAYBA YOL ACMIS BULUNUYOR. BAIN & COMPANY KIDEMLI ORTAGI VE SIRKETIN EMEA MODA & LUKS EKIBININ LIDERI OLAN VE RAPORUN ORTAK YAZARLIGINI USTLENEN FEDERICA LEVATO, SEKTORDEKI DONUSUMU SU SOZLERLE OZETLIYOR: `LUKS MARKALAR, BITISIK VE DAHA DUSUK GIRIS SEGMENTLERI UZERINDEN ERISIMLERINI YENIDEN TANIMLIYOR SNEAKER VE KUCUK DERI URUNLER GIBI GELENEKSEL ALANLARIN OTESINE GECEREK GASTRONOMI, YEME-ICME VE WELLBEING (IYI YASAM) GIBI KATEGORILERE ACILIYOR. FIYAT YAPILARININ YUKSELDIGI, TUKETICI ILGISININ ARTTIGI BIR DONEMDE MARKALAR IKI TEMEL SINAVLA KARSI KARSIYA: ISTEKLI TUKETICIYI YENIDEN KAZANMAK VE GENISLEMELERINI UYUMLU, MESRU BIR TEMELDE SURDURMEK. MODELI GELECEGE KARSI DAYANIKLI HÂLE GETIRMEK ICIN MARKALARIN ERISIMDEN ZIYADE HEDEFLEMEYE, TRENDLERE UYUM SAGLAMAKTAN ZIYADE TRENDLERI SEKILLENDIRMEYE GECMESI GEREKIYOR. KALICILIK, DEGER ONERISINE ETIGI ISLEMIS VE TUKETICIYLE KURDUGU ILETISIMDE YAKINLIK VE BUTUNLUGU KORUYABILEN MARKALARI ODULLENDIRECEK.` 2035`E DOGRU LUKSUN YOL HARITASI DAHA ILERIYE BAKILDIGINDA RAPOR, KISISEL LUKS URUNLERININ ONUMUZDEKI DONEMDE YILLIK %4 ILA %6 ARASI BUYUMENIN MUMKUN OLDUGUNU VE BU BUYUMENIN GENISLEMEYE DEVAM EDEN TUKETICI TABANI ILE KALICI TALEP TARAFINDAN DESTEKLENECEGINI ORTAYA KOYUYOR. 2035 YILINA GELINDIGINDE KISISEL LUKS URUNLERI PAZARININ 525 ILA 625 MILYAR AVROYA ULASMASI, TOPLAM LUKS HARCAMALARININ ISE 2,2 ILA 2,7 TRILYON AVRO SEVIYESINE CIKMASI ONGORULUYOR. BAIN & COMPANY KIDEMLI ORTAGI CLAUDIA D`ARPIZIO, BU UZUN VADELI SENARYOYA ILISKIN OLARAK SUNLARI SOYLUYOR: `LUKS SEKTORU BIR YOL AYRIMINDA BOLGELER ARASINDA DENGESIZ BUYUME PATIKALARI, FIYAT BASKILARI VE PARCALANMIS TUKETICI PROFILLERI SEKTORU SINARKEN, YARATICILIK GERI DONUYOR ANCAK ZAYIFLAYAN FIYAT-DEGER DENGESI SEKTORUN GUVEN TAZELEMESINI ZORUNLU KILIYOR. BU, LUKSUN HAKIKAT ANI: ETIK, KAPSAYICILIK VE OZGUNLUK UZERINDEN YUKSELMEK YA DA ELITLESMEYE GERI CEKILMEK. YENI FORMUL NET: EGLENCE, DUYGU VE ETIK GERCEK DEGER KAYNAKLARIDIR. KAZANANLAR AMACI, YARATICILIGI VE VICDANI KÂRLILIKLA DENGELEYEREK BU YENIDEN DENGELEMEYI YENIDEN ICADA DONUSTUREBILEN MARKALAR OLACAK.`
Yafi Banner Image

Uygulamayı İndir

Anlık piyasa verileri, güçlü analiz araçları ve kolay işlem imkanı için YFTRADE uygulamasını hemen indirin. Kazançlı kararlar alın, yatırımlarınızı güvenle yönetin!

Netmera Page View
Yatırım Finansman | EKONOMIK ZORLUKLARA VE DEGISEN TUKETICI TRENDLERINE RAGMEN KURESEL LUKS PAZARI ISTIKRARINI KORUYOR - BAIN-ALTAGAMMA