TURKIYE’DE CANLI YAYIN PAZARININ BUYUKLUGUNUN 2030’A KADAR 5 MILYAR DOLAR ESIGINI ASMASI ONGORULUYOR

TURKIYE’DE CANLI YAYIN PAZARININ BUYUKLUGUNUN 2030’A KADAR 5 MILYAR DOLAR ESIGINI ASMASI ONGORULUYOR
TURKIYE’DE CANLI YAYIN PAZARININ BUYUKLUGUNUN 2030’A KADAR 5 MILYAR DOLAR ESIGINI ASMASI ONGORULUYOR
TURKIYE’DE CANLI YAYIN PAZARININ BUYUKLUGUNUN 2030’A KADAR 5 MILYAR DOLAR ESIGINI ASMASI ONGORULUYOR
TURKIYE’DE CANLI YAYIN PAZARININ BUYUKLUGUNUN 2030’A KADAR 5 MILYAR DOLAR ESIGINI ASMASI ONGORULUYOR
KURULUSTAN YAPILAN BASIN ACIKLAMASI ASAGIDA BULUNUYOR:
TURKIYE’DE CANLI YAYIN EKONOMISI, ONUMUZDEKI BES YILDA HIZ KESMEDEN BUYUMEYE DEVAM EDECEK. TIKTOK’UN GLOBAL DANISMANLIK SIRKETI KEARNEY IS BIRLIGIYLE HAZIRLADIGI YENI RAPORU THE FUTURE OF ENTERTAINMENT’A GORE, TURKIYE’DE CANLI YAYIN PAZARININ BUYUKLUGUNUN 2024’TE YAKLASIK 1,6 MILYAR DOLAR SEVIYESINDEYKEN 2030’A KADAR 5 MILYAR DOLAR ESIGINI ASMASI ONGORULUYOR.
BUYUMENIN TEMEL SURUKLEYICILERI ARASINDA GENC KULLANICI TABANI, YUKSEK MOBIL PENETRASYON, PLATFORM ICI URETIM ARACLARININ YAYGINLASMASI VE MARKA IS BIRLIKLERININ ARTMASI YER ALIYOR. RAPORDA TURKIYE’NIN GENC NUFUSU, SOSYAL MEDYA PENETRASYONU VE KULTUREL URETIM GUCUYLE, CANLI YAYIN ALANINDA ORTA DOGU, KUZEY AFRIKA VE TURKIYE (MENAT) BOLGESI ICIN BIR MERKEZ OLMA POTANSIYELINE SAHIP OLDUGU VURGULANIYOR.
TURKIYE`DE CANLI YAYIN IZLEYICI SAYISININ ARTMASI, BU FORMATIN GIDEREK DAHA FAZLA BENIMSENDIGINI GOSTERIYOR. ULKEMIZDE HAFTALIK IZLEYICI SAYISI YAKLASIK 10,2 MILYON IKEN, CANLI YAYIN KULLANIM ORANI ISE YUZDE 16 SEVIYESINDE.
TURKIYE`DE SOSYAL MEDYA KULLANICILARI GUNDE 13 DAKIKA CANLI YAYIN ICERIGI IZLIYOR. EN YOGUN IZLENME SAATININ ISE 21.00 CIVARI OLDUGU BELIRTILIYOR. TURKIYE`DEKI CANLI YAYIN IZLEYICILERININ YAKLASIK YUZDE 72`SINI 18-34 YAS ARASI KULLANICILAR OLUSTURUYOR. ARASTIRMAYA GORE 34 YASIN UZERINDEKI KULLANICILAR, IZLEYICI KITLESININ YAKLASIK YUZDE 20-25`I ARASINDA YER ALIYOR.
CANLI YAYINLAR ISTIHDAM SAGLIYOR
RAPORA GORE TURKIYE`DE CANLI YAYIN SEKTORUNUN 2030 YILINA KADAR 133 BIN TAM ZAMANLI IS VE 126 BIN DOLAYLI IS YARATMASINI BEKLENIYOR. AYNI ZAMANDA 2024`TE, TURKIYE`NIN GSYIH`SININ YUZDE 0,15`I CANLI YAYIN SEKTORUNDEN VE DOLAYLI ETKILERINDEN KAYNAKLANIYOR.
CANLI YAYIN SEKTORU YALNIZCA ICERIK URETICILERIYLE SINIRLI KALMAYIP, AJANS PERSONELI, TEKNIK EKIPLER, PLATFORM CALISANLARI VE DESTEK HIZMETLERI ILE COK SAYIDA FARKLI MESLEK GRUBUNA ISTIHDAM YARATIYOR. RAPORDA AYRICA, CANLI YAYINLARIN YALNIZCA ISTIHDAM YARATMADIGI; AYNI ZAMANDA ICERIK URETICILERIN TEKNIK YETKINLIKLERINI, MARKA IS BIRLIGI KABILIYETLERINI VE DIJITAL GIRISIMCILIK BECERILERINI ARTIRARAK, BU YETKINLIKLERIN MEDYA, PAZARLAMA VE HIZMET SEKTORLERINE AKTARILABILECEGI BELIRTILIYOR
TURKIYE ICIN BOLGESEL MERKEZ OLMA POTANSIYELI
TURKIYE’NIN GENC NUFUSU, SOSYAL MEDYA PENETRASYONU VE KULTUREL URETIM GUCUYLE, CANLI YAYIN ALANINDA MENAT BOLGESI ICIN BIR MERKEZ OLMA POTANSIYELINE SAHIP OLDUGU VURGULANIYOR. RAPORDA; YAYINCI EKOSISTEMINI DESTEKLEYECEK TESVIKLERIN, PROFESYONELLESME YATIRIMLARININ, URETIM ALTYAPISININ GUCLENDIRILMESININ VE ORTAK GUVENLIK STANDARTLARI OLUSTURULMASININ (YAS DOGRULAMA, ICERIK DENETIMI, VERI SEFFAFLIGI) BU KAPSAMDA ONEMINE DEGINILIYOR.
BU ADIMLAR HAYATA GECTIGINDE TURKIYE’NIN, SADECE IC PAZAR BUYUKLUGUYLE DEGIL, BOLGESEL ICERIK URETIM VE DAGITIM MERKEZI OLARAK DA ONEMLI BIR OYUNCUYA DONUSECEGI DE AKTARILIYOR.
SEKTORUN BUYUMESINDE ETKILI TRENDLER: MOBIL, ETKILESIM VE YENI FORMATLAR
KURESEL CAPTA OLDUGU GIBI TURKIYE`DE DE CANLI YAYINLARIN YUKSELISINDE UC TEMEL DINAMIK ON PLANA CIKIYOR:
MOBIL CIHAZLARLA ICERIK URETIMININ KOLAYLASMASI,
IZLEYICIYLE ANLIK VE KARSILIKLI ETKILESIM KURMA IMKANI,
OYUN DISI ICERIKLERIN VE SOHBET TEMELLI YAYINLARIN ARTISI.
KULLANICILAR YALNIZCA OYUN DEGIL; MUZIK, SOHBET, SPOR, EGITIM GIBI FARKLI ALANLARDAKI ICERIKLERE DE ILGI GOSTERIYOR. BU DA CANLI YAYININ ARTIK SADECE BIR “GECICI EGLENCE FORMATI” DEGIL, KALICI BIR MEDYA TUKETIM ALISKANLIGI HALINE GELDIGINI GOSTERIYOR.
ICERIK URETICILERI, AJANSLAR VE PLATFORMLARDAN OLUSAN DINAMIK BIR EKOSISTEM
CANLI YAYIN EKONOMISI, YALNIZCA IZLEYICI ALISKANLIKLARI YA DA ICERIK FORMATLARIYLA DEGIL, AYNI ZAMANDA COK AKTORLU BIR EKOSISTEM YAPISIYLA DIKKAT CEKIYOR. RAPORA GORE SEKTOR; ICERIK URETICILER, AJANSLAR, PLATFORMLAR VE KULLANICILARDAN OLUSAN BIR DEGER ZINCIRI ILE CALISIYOR. BU YAPI SAYESINDE CANLI YAYIN EKONOMISI SADECE BIREYSEL ICERIK URETIMI DEGIL, AYNI ZAMANDA OLCEKLENEBILIR BIR YARATICI ENDUSTRI HALINE GELIYOR. BU FORMAT ISTIHDAM YARATIMINI, GIRISIMCILIGI VE YARATICI ENDUSTRILERIN BUYUMESINI TETIKLEYEREK DIJITAL EKONOMININ TEMEL TASLARINDAN BIRI HÂLINE GELIYOR.

