Şirket Haberleri

KAP Haberleri

    EKGYO – Emlak Konut GYO 2Ç22’de 699 milyon TL net kar açıkladı. Ciro yıllık %13 (çeyreklik +%12) artışla beklentilere paralel 2,5 milyar TL seviyesinde gerçekleşti. %57’ye (2Ç21: %27) yükselen brüt marjla, FAVÖK 1,2 milyar TL’ye (yıllık +%176, çeyreklik +%35) yükselerek beklentileri (YFt: 898 milyon TL, piyasa: 935 milyon TL) aştı. Böylelikle FAVÖK marjı yıllık 28puan artışla %47’ye yükseldi (çeyreklik +8puan, YFt: %35). Sonuç olarak, Şirket artan finansal giderlerle beklentimizin hafif altında 699 milyon TL net kar açıkladı (çeyreklik -%5, yıllık +%51). Aynı zamanda, artan nakit girişi sayesinde Şirket 1Ç22’deki 141 milyon TL net borç pozisyonundan 608 milyon TL net nakit pozisyona geçti. Pozitif.
    BIMAS – BIMAS’ın 2Ç net karı beklentilere paralel açıklandı. BIMAS 2Ç’de 1,7 milyar TL net kar açıkladı (geçen yıl aynı dönem 0,7 milyar TL), piyasa beklentisi 1,6 milyar TL seviyesindeydi (YF tahmin: 1,6 milyar TL). Şirketin satış büyümesi ilk çeyrekte %76 iken, ikinci çeyrekte %98 olarak gerçekleşti. Artan gıda enflasyonunun yanı sıra, müşteri trafiğinde gözlenen artış trendi de büyümeyi desteklemeye devam etti. Bim’in ortalama günlük müşteri trafiği (yeni açılan mağazalar hariç) pozitif büyüme eğilimini artırarak %14,4 artış göstermiştir (önceki çeyrek %10,9 artış). Artan enflasyon sonucu indirim mağazalarına kayan talep gibi faktörler de büyümeyi desteklemektedir. Şirketin brüt kar marjında gözlenen 50 baz puanlık düşüş sonucu, FAVÖK marjı çeyreklik olarak hafif daralma ile %8,4’ten %8,1 seviyesine geriledi (beklenti %8,3). Şirketin 2022 yılında daha rekabetçi fiyatlama ile büyüme odaklı trafik çekme stratejisi uyguladığını, bunun karşılığında daha yüksek satış büyümesi elde edildiğini söyleyebiliriz. Yüksek ciro büyümesi sayesinde 2022 yılında personel ücreti, kira, akaryakıt gibi ana maliyet kalemlerinde yaşanan artışların faaliyet marjı üzerindeki etkisi sınırlı düzeyde kalmıştır. Şirket yönetimi 2022 beklentilerinde yukarı revizyon yaparak büyüme tahminlerini yaklaşık %75’ten %100-110 aralığına yükseltmiştir. FAVÖK marjı beklentisi %8,5 olarak korunmuştur. 2Ç çeyrek sonuçları büyük sürpriz içermezken, güçlü satış büyümesinin devamı ile hissenin performansının güçlü kalmaya devam edeceğini düşünüyoruz.
    KOZAL – Koza Altın Kaymaz işletmesinde yapılan sondajlar neticesinde yaklaşık 20 bin onsluk potansiyel kaynak tespit edildiğini açıkladı. KOZAL tarafından yapılan açıklamaya göre Kaymaz işletmesindeki açık ocak sahasında yer alan bu kaynaktan 2022 yılında 16 bin ons altın üretimi ve yaklaşık 500 milyon TL ciro katkısı beklenmektedir. Yeni bulunan bu kaynak şirketin ilk 6 ayda kaydettiği üretim düşüşünü kısmen telafi etmeye yardımcı olacaktır. İlk 6 ayda KOZAL’ın altın üretimi geçen senenin aynı dönemine göre 135 bin onstan 107 bin ons seviyesine gerilemişti.
    EKGYO – Emlak Konut, Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ile 1,7 milyar TL (EKGYO piyasa değerinin %12’si) değerinde arsa alımı için protokol imzaladığını açıkladı. 2Ç22 itibariyle Şirket’in 6,1 milyar TL nakit ile 608 milyon TL net nakit pozisyonu bulunmaktadır. EKGYO olası projeler için arsa portföyünü büyütürken, güçlü satış performansı sayesinde nakit çıkışının bilanço üzerindeki etkisinin sınırlı olabileceğini düşünüyoruz.
    KMPUR – Kimpur’un Düzce yeni fabrika yatırımı için aldığı yatırım teşvik belgelerinin tutarı 271 milyon TL’ye güncellendi. Şirket tarafından yapılan açıklamada, Düzce yatırımı için teşvik belgelerinin güncelleme başvurularının onaylandığı ve toplam teşvike tabi olacak yatırım tutarının 271 milyon TL’ye ulaştığı belirtildi. Hatırlanacağı üzere şirket Düzce’de yapmakta olduğu yeni tesisinde 2023 başında üretime başlamayı planlıyor. Düzce tesisinin poliüretan üretim kapasitesinin 50 bin ton olması bekleniyor (mevcut Gebze tesisi: 129 bin ton). Yatırım büyüklüğünün toplam yaklaşık 15 milyon dolar olması bekleniyor. Açıklanan teşvik belgeleri ile şirket vergi indirimleri elde edecek ve yatırımın bir kısmını bu şekilde geri kazanmış olacaktır.
    ANHYT – Anadolu Hayat Emeklilik’in Ocak-Temmuz dönemi prim üretimi önceki yılın aynı dönemine göre %65 artışla 1,58 milyar TL’ye yükseldi.
    RAYSG – Ray Sigorta’nın Ocak-Temmuz dönemi prim üretimi önceki yılın aynı dönemine göre %104 artışla 2,34 milyar TL’ye yükseldi.

Yukarı