Şirket Haberleri

KAP Haberleri

    PGSUS – PGSUS, 2Ç22'de, 861 milyon TL (YFt: 1,02 milyar TL) olan piyasa tahmininden daha az 791 milyon TL net zarar açıkladı. Güçlü ciro büyümesi ve vergi geliri, bu çeyrekte tahminlerimizden sapmanın ana nedenleriydi. Net satışlar, faaliyetlerde devam eden toparlanmanın etkisiyle yıllık bazda %441 artarak 8,3 milyar TL'ye (504 milyon Euro) (Piyasa Tahmini: 7,7 milyar TL; YFt: 7,5 milyar TL) yükseldi. PGSUS'un toplam taşınan yolcu sayısı yıllık %78 artarak 6,5 milyona ulaştı. Bu çeyrekte iç hat uçuşlarından elde edilen gelir 75 milyon Euro (2Ç19'un %96'sı) olurken, uluslararası uçuşlar 281 milyon Euro (2Ç19'dan %35 daha yüksek) oldu. Yurtiçi birim gelirler (TL) yıllık %148 artışla 452,4 TL'ye yükselirken, Uluslararası birim gelirler ise %72 artarak 78,6 milyon Euro'ya ulaştı. RASK (Gelirler/AKK), 4,22 Euro ile 2Ç19'dan %71 daha yüksekti. Dış hat uçuşlarındaki güçlü toparlanmaya paralel olarak dış hatlar ASK (kapasite), bu çeyrekte %143 artarak 4,5 milyar km'ye, toplam kapasitenin %55'ine ulaştı. Yolcu başına yan gelir, dış hat yolcunun daha yüksek katkısı sayesinde yıllık %37 artarak 19,5 Euroya yükseldi. FAVÖK 2Ç22'de 1,4 milyar TL olan piyasa tahminine kıyasla yıllık %1044 artarak 1,6 miyar TL'ye (104mn EUR) yükseldi. Daha yüksek yakıt giderlerine (Yakıt birim giderleri 1,87 Euro ile 2Ç19'dan %64 daha yüksekti) ve USD'nin Euro karşısında değer kazanmasına rağmen, FAVÖK marjı %10,1 artarak %18,7 olan piyasa tahmininin biraz üzerinde %19,1'e yükseldi. Toplam birim giderler, 3,94 Euro ile 2Ç21'den %20 daha yüksek olurken, yakıt dışı birim giderler 2,07 Euro ile geçen yılın aynı dönemine göre %17 daha düşüktü. Bilanço tarafında, PGSUS'un net borcu bu çeyrekte hafifçe artarak 1,84 milyar Euro'ya yükseldi (1Ç22'de 1,7 milyar Euro'dan). Buna göre, Net Borç/FAVÖK oranı 4,8x'e geriledi (1Ç22'de 5,9x'e kıyasla). Şirketin toplam nakit rezervleri 2Ç22'de 789mn EUR'ya yükseldi (1Ç22'ye kıyasla 643mn EUR). Piyasa tepkisinin bugün hafif olumlu olmasını bekliyoruz.
    TUPRS – TUPRS 2Ç sonuçları beklentilerin üzerinde açıklandı, şirket 2022 beklentilerinde yukarı yönlü revizyon yaptı. TUPRS 2Ç dönemi için 10,6 milyar TL net kar açıkladı (geçen sene 2Ç 1,7 milyar TL kar). Bu rakam 7,0 milyar TL seviyesindeki piyasa beklentisinin oldukça üzerinde gerçekleşti. Açıklanan FAVÖK de 2Ç’de 15,9 milyar TL olarak gerçekleşti ve 14,0 milyar TL olan piyasa tahminlerini %14 aştı. Finansal giderlerin tahminlerimizden daha az olması ve vergi giderinin daha düşük olması, net kar performansına ayrıca katkı yaptı. 2Ç’de rafineri marjı yaklaşık 20 dolar/varil seviyesine ulaşırken, 1Ç’de kaydedilen 5,2 dolar seviyesindeki marja göre sert artış kaydetti. Özellikle dizel, jet yakıtı ve benzin ürünlerindeki artan marjlar güçlü rafineri karlılığında etkili oldu. Şirket yönetimi 2022 için rafineri marjı beklentisini 13-14 dolar/varil olarak revize etti (önceki 8-9 dolar), bu rakam ilk 6 ay ortalama marj seviyesi olan 13.0 dolar/varil performansının yılın ikinci yarısında da devam etmesinin beklendiğine işaret ediyor. Bu çeyrekte bir diğer önemli olumlu faktör, güçlü nakit akışı sayesinde şirketin net borç pozisyondan net nakit pozisyona geçmesi oldu. 1Ç sonunda Tüpraş’ın 12,7 milyar TL net borcu bulunmaktaydı (0,9 milyar USD), 2Ç sonunda ise şirket 5,4 milyar TL net nakit pozisyona sahip oldu (yaklaşık 0,3 milyar dolar). Son 3 ayda yaratılan 1,2 milyar USD serbest nakit akışı, şirketin mevcut piyasa değerinin %30’una denk gelmektedir. Hem güçlü karlılık eğiliminin yılın ikinci yarısında devam edeceği beklentisi, hem de iyileşen bilanço sonrası 2022 karından oluşacak temettü beklentileri ile hissenin olumlu performansına devam edeceğini düşünüyoruz.
    Otomotiv – Şirketlerin aldıkları araçları 6 ay dolmadan ve 6 bin km kullanılmadan satmasını engelleyen düzenleme Resmi Gazete’de yayımlandı. Yeni düzenleme uyarınca ikinci el taşıt ticareti alanında faaliyet gösteren şirketler, aldıkları 0 km araçları ilk tescil tarihinden 6 ay ve 6 bin km geçmeden ikinci el olarak satamayacak. Uygulama 2023 yılı Temmuz ayına kadar yürürlükte olacak. Karar tarihinden önce tescil edilen araçlar 15 Eylül’e kadar satılabilecek. Bu uygulama son dönemde gerek çip krizi nedeniyle azalan yeni araç arzı, gerekse de negatif reel faizler nedeniyle artan spekülatif talep nedeniyle ikinci el otomotiv piyasasında oluşan yüksek fiyat artışlarını engelleme amacı taşımaktadır. Yılın ilk 6 ayında yaşanan güçlü talep ortamı, Otomotiv şirketlerinin yeni araç satış kar marjlarını artırmasına imkan sunmuştu. Düzenleme sonrası sektörde kar marjlarında bir miktar normalleşme yaşanabileceğini tahmin ediyoruz.
    AGESA – Agesa Hayat ve Emeklilik’in Ocak-Temmuz dönemi prim üretimi geçen yılın aynı dönemine göre %82,5 artışla 1,89 milyar TL’ye yükseldi.
    GESAN – Girişim Elektrik, Letonya’da bir şirket ile 7.77 milyon Euro tutarında iş sözleşmesi imzaladığını bildirdi. Tutar, şirketin 2021 yılı hasılatının yaklaşık %11.5’ine karşılık gelmekte.
    MANAS – Manas Enerji Yönetimi sermayesinin 19,8 milyon TL’den %318 oranında bedelsiz olarak 62,97 milyon TL artışla 82,75 milyon TL’ye yükseltilmesine karar verildi.
    SASA – Sasa Polyester, Adana Yumurtalık’ta yer alan ve kazandığı arsa ihalesi için 534,8 milyon TL bedeli peşin olarak ödediği ve kalan kısmın 5 taksitte ödeneceği bildirildi.

Yukarı